Mateřská škola:
Bartuškova 886
Třebíč
674 01
 
menu
 
MŠ, Bartuškova 866, 674 01 Třebíč
 
Mateřská škola je čtyřtřídní s jednou třídou pro děti se specializovanými vzdělávacími potřebami (logopedickými). Je tvořena dvěma budovami vzdálenými od sebe asi 200m. Bartuškova a Lidická, jejichž součástí je školní jídelna. Kolem každé budovy je rozsáhlá školní zahrada. Obě budovy jsou dvoupodlažní, na ulici Lidická se dvěma vstupními vchody pro rodiče a děti, na ulici Bartuškova se společným vchodem pro obě třídy. Obě budovy školy byly v minulých školních letech kapacitně plně vytíženy. V letošním školním roce je zapsáno 91 dětí v heterogenních třídách, o které pečuje 8 kvalifikovaných pedagogických pracovnic, 4 pracovnice ŠJ a 4 pracovnice provozního personálu. Hospodářka školy a vedoucí ŠJ zajišťuje obě pracoviště. Mzdovou agendu zajišťuje škole na dohodu Služba škole- Kneslíková.
Součástí každé budovy školy je školní kuchyně, na ulici Bartuškova ještě s výdejnou pro třídu Broučků. Vybavení školní kuchyně nesplňovala plně požadavky EU, bylo nutné doplňit krycí sítě na okna obou kuchyní, na ulici Bartuškova vyměnit osvětlení školní kuchyně. Dále byly provedeny opravy a doplnění zahradního vybavení, provedena výměna dětských WC a oddělujících mezistěn na ulici Bartuškova, na ulici Lidická provedena venkovní oprava schodiště na školní zahradu, zakoupen nový nábytek ke stolování.
Mateřská škola je umístěna v lokalitě, která umožňuje vycházky do přírody- v těsné blízkosti školy je les, park a Libušino údolí s potokem.
MŠ začala již ve školním roce 2000/2001 pracovat podle prvků programu -Začít spolu.
První školní vzdělávací program (dále jen ŠVP), ve kterém byly již zahrnuty cíle a potřeby dětí, odvozující se z tohoto vzdělávacího programu pro předškolní děti (Začít spolu) byl celým kolektivem školy vytvořen ve školním roce 2001/2002. Od tohoto školního roku je ŠVP dále prohlubován, pozměňován a doplňován podle potřeb dětí, věkového složení tříd, pravidelného vyhodnocování učitelkami i rodiči, i ostatními pracovnicemi školy. Základním východiskem ŠVP jsou rámcové cíle a záměry formulované v RVP PV, které přizpůsobujeme podmínkám školy, analyzujeme a upravujeme v součinnosti s programem Začít spolu.
Ke specifickým cílům našeho ŠVP patří:
  • zabezpečit uspokojování přirozených potřeb dětí a rozvíjet jejich osobnost v heterogenních skupinách vytvářením hravého a estetického prostředí
  • vycházet u velmi úzké spolupráce s rodiči s cílem vyvíjet aktivity a organizovat společné činnosti ve prospěch rozvoje dětí, rovněž dětí zdravotně, výchovně a sociálně ohrožených, nebo talentovaných a prohlubovat vzájemné výchovné působení mateřské školy a rodiny
  • vytvářet optimální podmínky pro individuální osobnostní rozvoj dětí, příspívat ke zvýšení sociálně- kulturní úrovně péče o děti a vytvářet základní předpoklady pro jejich pozdější vzdělávání
  • poskytnout dětem dostatek času na prozkoumání prostředí, dát jim příležitost učit se způsobem, který vyhovuje každému dítěti, ať jde o rychlost, délku učení, podíl aktivity a pasivity
  • dát dětem možnost učit se činnostmi, hrou, poslechem, pozorováním, nápodobou, vlastním pokusem a omylem, metodou přirozených následků- poskytnout jim klidné a bezpečné místo, kde mohou prozkoumávat své pocity, dopouštět se chyb, napravovat je a řešit konflikty.
  • využít svých odborných zaměření a rozvíjet talent dětí v odpoledních zájmových činnostech. 
  • Společný název rámcového ŠVP pro letošní školní rok 2011/2012 je - Celý školní rok, držíme spolu krok.
    Sociální prostředí školy chatakterizuje společnou snahu všech zůčastněných o spolupráci, vzájemnou důvěru, pomoc a podporu komunikaci. Jedná se o děti, rodiče, zaměstnance školy a další partnery školy, k nimž patří především blízká ZŠ, dále PPP Třebíč, DDM, Domovinka, Městská knihovna, Kviz Třebíč, Besip, Městská policie aj.
    K tomuto jsou vytvořena pravidla soužití ve vztahu učitel a dítě, dítě a prostředí, rodina a škola, vzdělávací činnost, pojetí dítěte.
    ŠVP je strukturovám do tématických bloků, z nichž má každý několik podtémat. Jsou zde zakomponovány všechny oblasti předškolního vzdělávání. Součástí ŠVP je i přílohová část obsahující problematiku: spolupráce s rodiči, spolupráce s partnery, spolupráce s veřejností, spolupráce se specialisty, prezentace školy, vzdělávání učitelek, kontrolní činnost, evaluace a hodnocení, aktivity školy, organizace a zabezpečení školy, dokumentace školy personální a hospodářská.
    KLÍČOVÉ OBLASTI PRO ZLEPŠENÍ ČINNOSTI ŠKOLY:
  • nadále vycházet ze vstupní a průběžné diagnostiky dětí ve spolupráci s rodiči formou- Záznamů o pozorování dítěte
  • diagnostika práce učitelek
  • respektovat potřeby dítěte, nadále prohlubovat prvky programu- Začít spolu- zaváděním nových metod práce
  • plnit cíle a záměry ŠVP vycházejícího RVP PV
  • prohlubovat spolupráci s rodinou, zapojit rodiče do přípravy projektů, pěstovat vzájemnou důvěru a úctu
  • prohlubovat poradenskou činnost školy směrem k rodině formou spolupráce se specialisty- logoped, dětský psycholog, dětský lékař aj. podle přání rodičů a školy
  • zkvalitnit materiální podmínky školy a organizační zajištění školy

    za kolektiv školy Dagmar Kylíšková, ředitelka
  • VĚCNÉ PROSTŘEDÍ:
    Prostorové podmínky odpovídají potřebám školy v obou budovách a umožňují realizovat program, zaměřený na rozvoj celé osobnosti dítěte.
    Zařízení na pracovišti Lidická je plně vyhovující potřebám dětí vzhledem k jejich výšce, bylo nutné obnovit pouze stolečky a židličky. Z finančních důvodů došlo k výměně židliček a stolků ve třídách na pracovišti Bartuškova,v dalších letech byl postupně obnovován i nábytek na obou pracovištích. Vybavení pomůckami je vyhovující v obou budovách školy, je dle potřeb a finančních možností průběžně doplňováno a obměňováno.
    SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ:
    Charakterizuje společnou snahu všech zúčasněných o spolupráci, vzájemnou důvěru, pomoc a podporu komunikace. Jedná se o děti, rodiče, zaměstnance školy a partnery školy. K tomuto jsou vytvořena pravidla soužití ve vztahu učitel a dítě, dítě a prostředí, rodina a škola, vzdělávací činnost, pojetí dítěte.
    ORGANIZACE PROSTŘEDÍ:
  • Provozní doba vycházela z potřeb rodičů, v době od 6.00- 16.00 hodin.
  • Děti jsou zařazováni do věkově smíšených tříd podle potřeb dítěte a přání rodičů, do logopedické třídy na doporučení logopedických asistentek a PPP se souhlasem rodičů.
  • Při rozdělování dětí do tříd klademe důraz na přiměřený počet dětí ve třídě, rovnoměrnost pohlaví a věku dětí.
  • Děti se mohou zapojit do nadstandartních aktivit školy- odpoledních zájmových činností (na pracovišti Lidická pracují 4 kroužky, na pracovišti Bartuškova 5 kroužků, které více rozvíjejí dovednost a talent dětí).

    Uspořádání dne:
    Odráží konkrétní podmínky školy. Umožňuje příchod dětí podle potřeb dítěte a rodičů. Je flexibilní, respektuje individuální tempo dítěte, spontální aktivity dětí a zabezpečuje bezpečnost dětí.
  • INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ SYSTÉM:
  • Je využívám průběžně, každodenní komunikace, materiály školy jsou volně přístupné- školní vzdělávací program ( pro rodiče ještě v hlavní chodbě ve zkrácené formě, kompetence, ke kterým směřujeme, v šatnách dětí třídní programy barevně zpracované).
  • Nabídky činností na nástěnkách, výtvory dětí, informace o činnostech dětí v MŠ.
  • Rodiče mají možnost účastnit se školních akcí, čehož velmi aktivně využívají.
  • Rodičům jsou v dostatečné míře poskytovány informace o činnosti školy, pro zjištění požadavků a potřeb rodičů. K činnosti školy jsou využívány ankety a dotazníky pro rodiče.
  •