|
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola: Plickova 781 Úpice 542 32
|
|
|
|
|
|
|
MŠ Plickova 781 , Úpice 542 32 |
|
Naše mateřská škola se nachází v podkrkonošském městečku v malebném údolí řeky Úpy. Vznikla 1.ledna 2003 jako právní subjekt tří MŠ.
MŠ Jaromír, Plickova 781, Úpice
MŠ Na Veselce, Na Veselce 1018, Úpice
MŠ Radeč, č.p.179
Patříme k větším organizacím. |
|
Ředitelství celého
právního subjektu bylo zřizovatelem školy Městem
Úpice situováno do bývalé MŠ Jaromír,
jejíž budova je postavena v blízkosti městského
úřadu a může tak probíhat blízký
provozní kontakt mezi školou a zřizovatelem. V druhém
podlaží budovy je i možnost pořádat různá
setkání rodičů se zástupci školy a města na
společných poradách i různých shromážděních
ve společenské místnosti. Slouží nám
také jako tělocvična. Ve všech třech budovách
se v posledních letech prováděly menší i
rozsáhlejší rekonstrukce vnitřních prostor a
to tak, aby byly splněny všechny předpoklady pro dosažení
cílů předškolního vzdělávání
dětí a platných požadavků hygienické
vyhlášky. Z nemalých finančních prostředků
města byly například opraveny střechy, přestavěny a
zmodernizovány kuchyně škol, vybudovány nové
umývárny, WC, sprchy a šatny pro děti i personál,
opravena a natřena okna. Také se přestavěla terasa ve
třetím podlaží MŠ Jaromír. Opravovaly se i
podlahy, vyměňovaly podlahové krytiny, koberce, instalovalo
se nové osvětlení atd. Zároveň se školy
dovybavují novým zdravotním sedacím
nábytkem, vhodným pro zdravý tělesný
růst dětí. Budovy se vymalovaly a esteticky upravily tak,
aby ve všech tří MŠ bylo vytvořeno příjemné,
pokud možno rodinné a útulné prostředí
pro děti i zaměstnance. V plánu školy, v souladu s
plánem zřizovatele, je do budoucna opravit omítky
budov, zastřešení lodžií v MŠ Na Veselce a do
prosince 2007 dokončit vnitřní přestavbu MŠ Radeč. Toto
odloučené pracoviště bylo (vzhledem k malému
počtu dětí a nákladné přestavbě)
z rozhodnutí Zastupitelstva Města Úpice k (30.
6. 2008 zrušeno.)
|
|
|
Pokud máme charakterizovat
obě součásti právního subjektu MŠ Úpice,
lze konstatovat, že každá z MŠ má svoje specifika a
svoji identitu a obě dnes už tvoří jednotný celek s
hezkými vztahy mezi všemi, kteří v mateřské
škole žijí a vzdělávají se.
Dnes se už
můžeme pyšnit tím, že naše jednotlivá oddělení
v MŠ jsou uzpůsobena tak, aby při příchodu dětí k
nám, působila na ně klidnou atmosférou, bezpečím
a pohodou.
Po prvních nejistých
krůčcích našich nejmenších a po všech činnostech
během dne, výletech i poznávání v MŠ,
se jim mnohdy nechce ani vracet domů k mámě a tátovi
a musí dokončit "ještě vše, co v naší MŠ
započaly a co je zajímá".
|
|
|
Ve škole jsou především
obklopeny svými vrstevníky - kamarády, mnoha
hračkami a didaktickými pomůckami.
Mohou si "zalézt" do jednotlivých moderně vybavených koutků jako jsou kuchyňky, kadeřnictví, prodejničky, nebo relaxovat v dětských obývácích.
Nelze
opomenout ani pěkné zahrady obklopující obě
MŠ, vybavené dřevěnými vláčky, letadlem,
domečky, houpačkami, kolotoči, lavičkami, pískovišti atd.
a především bohatou zelení, umožňující
v jarních a letních měsících dostatečnou
zastíněnou plochu vhodnou k rekreaci a pobytu dětí na
zdravém vzduchu.
|
|
|
Spolu se
svými kamarády, učitelkami i ostatním
personálem školy prožívají děti v naší
MŠ po celý den řadu příjemných zážitků.
Z hlediska pedagogického
však sledujeme svoje cíle - a to hravou nenásilnou
formou rozvíjet každé dítě na základě
vlastních zkušeností a prožitků i aktivity.
Individualizujeme jeho zájmy i potřeby.
K tomu nám napomáhá
i překrásné okolí města, které už ve
svých dílech i obrazech opěvovali naši významní
spisovatelé a malíři pocházející
z našeho kraje, jako byla B. Němcová, J.a K. Čapkovi, A.
Jirásek a úpická akademická malířka
J. Mezerová.
|
|
|
Na těchto podkladech byl zpracován školní vzdělávání program - BAREVNÝ SVĚT, podle kterého pracujeme a stále jej zdokonalujeme na základě vlastní praxe.
Učitelky školy vyšly při jeho
sestavování z jednotlivých ročních
období, z oslavy lidových tradic a svátků i z
historie a bohatého současného kulturního
života našeho města.
|
|
|
Víme, že nezastupitelnou roli pro utváření osobnosti dítěte je rodina. Dítě však potřebuje ke svému zdravému a přirozenému rozvoji i společenství svých vrstevníků. Mezi nimi získá základní zkušenosti pro svůj samostatný život ve společnosti. Naše MŠ proto doplňuje rodinnou výchovu a zajišťuje dětem přiměřené mnohostranné podněty, které jsou předpokladem jeho aktivního rozvoje a celoživotního vzdělávání.
Základ tvoří
socializace dítěte a naším profesním cílem
je vycházet z potřeb zájmů, možností každého
jedince. Klademe základy pro zdravé sebevědomí
a sebejistotu, učíme dítě být samo sebou a
klademe základy jednání a chování
v duchu lidských a etických hodnot. Je to plánovaný
cílevědomý proces, v němž se rovnovážně
prolínají spontánní a řízené
aktivity. Tento proces probíhá během celého
dne, aniž má dítě pocit, že je k něčemu nuceno.
Všechno toto učení - vzdělávání -
probíhá prostřednictvím dovedností a
poznatků. Předpokladem dobrých pedagogických
úspěchů naší školy je průběžné zvyšování
odborných znalostí všech pedagogů i ostatních
zaměstnanců školy.
|
|
|
V obou školních jídelnách
našich MŠ se připravují jídla dle výživných
norem pro předškolní děti. V průběhu měsíce je
sledována zdravá výživa všech dětí,
odpovídající správnému vývoji
v jejich věku.
Naše kuchařky připraví
speciální dietní stravu i těm dětem, jejichž
rodiče o to požádají a předloží lékařské
potvrzení. Na našich stránkách je pro
rodiče k nahlédnutí i jídelní lístek
MŠ Jaromír a MŠ Na Veselce.
|
|
|
Největší odměnou nám
všem jsou nemnohá uznání naší mateřské
škole z řad rodičů, zřizovatele i základních škol
o dobré připravenosti našich dětí pro vstup do první
třídy základní školy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|