|
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola: Havlíčkova 273 Mšeno 277 35
|
|
|
|
|
|
|
MŠ Mšeno, příapěvková organizace, Havlíčkova 273, Mšeno 277 35 |
|
Mateřská škola Mšeno, příspěvková organizace /IČO: 71005846 Datová schránka: vacku7k Telefon: 315 693 145 Email: ms@mestomseno.cz (ředitelství), ms.mseno@seznam.cz (omlouvání dětí) Bankovní spojení: 51-6494640207/0100 Provozní doba 6:15-16:45 po-pá
Mateřská škola sídlí
na malém městě uprostřed lesnaté oblasti mezi
Mělníkem a Mladou Boleslaví. V okolí města je
spousta krásných, turisticky zajímavých
míst. Hrad Houska, Kokořín, Pokličky, Vrátenská
hora s rozhlednou a další.
Zřizovatelem mateřské školy
je Město Mšeno/ více informací naleznete na
www.mestomseno.cz/ |
|
Poslání - Naše mateřská škola byla založena již v roce 1953.
V roce 2003 se stala příspěvkovou organizací zřizovanou Městem Mšenem. V
roce 2009 byla rozšířena na mateřskou školu trojtřídní.
V rámci ŠVP se výrazně zaměřujeme na environmentální
výchovu předškolních dětí. Stali jsme se členy středočeského ekologického
sdružení Mrkvička a výchovu zajišťují speciálně proškolení pedagogové ve
spolupráci s organizací CHKO Kokořínsko. Aktivně se spolupodílíme na
ochraně přírody. Získali jsme certifikát Škola udržitelného rozvoje v oblasti environmentální výchovy nejvyššího stupně.Chceme se stát kvalitní a vyhledávanou komunitní mateřskou
školou.
Podařil se nám uskutečnit náš dlouhodobý záměr, vybudovat si vlastní zoo farmu, prozatím s Kamerunskými kozičkami. Chov je řádně registrován dle platné legislativy a zvířata jsou pod pravidelným veterinárním dohledem (očkování, odčervení, péče o srst a kopýtka). Využíváme je k zoo terapii,
která má pozitivní vliv při
aktivní či pasivní interakci na psychickou, fyzickou a sociální pohodu člověka.
Naším hlavním cílem je umožňovat dětem prožitkové učení v maximální míře. |
|
|
Současnost -
V nové účelové
budově sídlí mateřská škola dodnes. Budova je
patrová, v prvním patře je veliká třída
ve tvaru „L“-2.třída, menší třída pro 15
dětí-3.třída a sociální zařízení
pro každou z tříd. V přízemí jsou kromě
veliké třídy - 1.třída a kreslírny, ještě
šatny pro všechny tři třídy, sborovna, ředitelna a školní
kuchyně. K budově školy patří i veliká
zahrada, vybavená různými dřevěnými herními prvky,
klouzačkou, pískovištěm, velikým zahradním
altánem, velikou trampolínou, domečkem pro děti, hřištěm na míčové
hry a fotbal, stolky a lavičkami, pítkem, v teplých letních
měsících i zahradní sprchou. Školní
zahrada je dětmi využívána po celý školní
rok ke hrám, sportu i různým řízeným
činnostem.
|
|
|
Filozofie MŠ -
Základní filozofií
naší mateřské školy je vychovávat děti
zdravě sebevědomé s potřebou rozvíjet samo sebe, své
zájmy a potřeby. Rozvíjet v dětech poznání,
že může jednat svobodně, ale že za své jednání
a rozhodnutí zodpovídá a že může svou životní
situaci svým jednáním ovlivňovat. Dítě
by se mělo stát plnohodnotným jedincem společnosti do
které se umí začlenit, musí být
připraveno pro další rozvoj a učení, pro další
život a správný postoj k němu. Upřednostňujeme prožitkové učení. Významně se zaměřujeme i na řečový rozvoj dítěte - nabízíme rodičům v této oblasti vzdělávání prostřednictvím Kroužku správného mluvení. Dalším
významným cílem naší mateřské
školy je podporovat zdravý tělesný rozvoj dítěte
a snažíme se vést děti k dodržování
zásad zdravého životního stylu, správného
stravování, k úctě k vlastnímu životu a
zdraví. V neposlední řadě jsme se zaměřili na
výchovu ekologickou-celá mateřská škola se
zapojila do projektu Středočeské Mrkvičky.
|
|
|
Stanovení podmínek přijímání dětí do mateřské školy.
Stanovená kapacita mateřské
školy je 65 dětí. Přijímáme zpravidla děti ve věku od 3 let do 6 let, mladší
děti pouze na základě doporučení pediatra, že dítě
je zralé na docházku do mateřské školy.
Odklady školní docházky doporučuje pediatr a
pedagogicko-psychologická poradna. Přízemí
mateřské školy je bezbariérové, proto je možno
přijímat děti i s menším tělesným
postižením. |
|
|
Dlouhodobější koncepce školy -
Dlouhodobější koncepce je na
dobu 3 let, to znamená od nástupu dítěte do
mateřské školy, do doby přechodu do školy základní.
Výchovná koncepce je zaměřena na celkový
harmonický rozvoj dítěte, pohybovou a tělesnou
zdatnost, k získání základů zdravého
životního stylu, praktickým dovednostem vedoucím
k péči o vlastní zdraví a bezpečnost. Cílem
této koncepce je i bezproblémové soužití
s kolektivem svých vrstevníků, přirozená
komunikace s dospělými, dostatečná slovní
zásoba se správnou výslovností zvládnutou
do nástupu do ZŠ.
|
|
|
Popis a formy vzdělávání, -
Vzdělávání se
uskutečňuje v průběhu celého dne při všech činnostech a
situacích vyváženým poměrem spontánních
a řízených aktivit.. Všechny aktivity obsahují
prvky hry a tvořivosti, jsou obsahově bohaté a motivující
k vlastní tvořivosti a využívání
vlastních nápadů a fantazie. Podle možností se
většina aktivit provádí venku v přírodě nebo
na školní zahradě, kterou je možno využívat po celý
rok/koupání, sprchování, sáňkování,
posezení pod slunečníkem,v altánku/. Všechny
aktivity jsou postaveny na využití vlastních prožitků
a zkušeností dětí, poznávání
věcí, dějů,jevů a života v jejich skutečné
podobě. Pro děti s odkladem školní docházky jsou
vypracovány individuální plány.
|
|
|
|
|
|
|
|
|