Mateřská škola:
Prostějovičky 67
Plumlov
798 03
 
menu
 
Mateřská škola Prostějovičky, příspěvková organizace
 
Naše MŠ je umístěna na okraji malé vesnice Prostějovičky.
Je přebudována ze ZŠ, má velké světlé prostorné místnosti. Budova je jednoposchoďová, v přízemí vlastní kuchyň, jídelnu, šatnu v chodbě, hygienické zařízení pro děti i zaměstnance, šatnu pro zaměstnance s pracovnou vedoucí stravovny. V druhém poschodí je třída, hygienické zařízení, lehárna, kancelář a kabinet. V budově MŠ je v přízemí umístěn i obecní úřad se samostatným vlastním vchodem. Za budovou školy je velká rozlehlá zahrada a dvůr. 
 
MŠ navštěvují děti z Prostějoviček a z Krumsína, v současné době i z Křenůvek a Soběsuk. Provoz mateřské školy začal 1.února 1980. 

Od 1.1.2003 je MŠ právní subjekt.
Velkou výhodou naší MŠ je čisté, zdravé a ekologické prostředí, ve kterém je umístěna.
Dětem můžeme k pohybovým aktivitám, pobytům venku nabídnout prostředí zahrady nebo vycházky do okolní přírody, do blízkých lesů.
Zahrada je velká, prostorná, terén mírně zešikmený. V zadní části jsme vytvořili „umělý kopec“, který děti využívají k zimním sportům – sáňkování, bobování a lyžování. Součástí zahrady je pískoviště, dlaždicový chodník k jízdě na tříkolkách, kolech a odrážedlech, pískové doskočiště a nově je vybavena dřevěnými herními prvky - skluzavka, věž, most, lavičkové houpačky, průlezka…..
 
Zahradu odděluje ode dvora kůlna na hračky s přístřeškem, kde jsou v letním období umístěny stolky a židličky k hrám, činnostem a aktivitám dětí, k ranním i odpoledním svačinám. Zahrada je osázena ovocnými stromky, okrasnými dřevinami a jehličnany, které vytvářejí pěkná zákoutí, podtrhují a zvýrazňují pěkné a zdravé prostředí MŠ.

Vybavení školy ve spolupráci se zřizovatelem a hlavně podle finančních možností postupně obnovujeme a modernizujeme – nová lehátka, stolky a židličky ve třídě, letos byla na celé budově provedena výměna starých oken za nové - plastové.

top:


Školní kuchyně naší MŠ připravuje obědy i pro děti v ZŠ Krumsín, kam se odvážejí.
Prostor tříd jsme uspořádali do částí, které děti stimulují ke hře a práci
– do center aktivity – koutků, kde se děti samy mohou učit prostřednictvím hry a prací s různým materiálem. Snažili jsme se vytvořit prostředí, které děti bude motivovat a podporovat k tomu, aby si hrály a pracovaly dle vlastního výběru – je to:
Domácnost, Ateliér, Knihy a písmena, Dramatika, Kostky (a auta), Manipulační a stolní hry, Hudba, Pokusy a objevy, Školní zahrada. Tyto koutky – centra postupně dovybavujeme a obměňujeme potřebnými hračkami, doplňky a pomůckami, přizpůsobujeme je požadavkům a potřebám dětí..

Motto:

Všechno co opravdu potřebuju znát o tom, jak žít, co dělat a jak vůbec být, jsem se naučil v mateřské školce.


  • O všechno se rozděl.

  • Hraj fér.

  • Nikoho nebij.

  • Vracej věci tam, kde jsi je našel.

  • Uklízej po sobě.

  • Neber si nic, co ti nepatří.

  • Když někomu ublížíš, řekni promiň.

  • Před jídlem si umyj ruce.

  • Splachuj.

  • Teplé koláčky a studené mléko ti udělají dobře. Žij vyrovnaně – trochu se uč a trochu přemýšlej a každý den trochu maluj a kresli a tancuj a hraj si a pracuj.

  • Každý den odpoledne si zdřímni.

  • Když vyrazíš do světa, dávej pozor na auta, chytni někoho za ruku a drž se s ostatními pohromadě. Nepřestávej žasnout. Vzpomeň si na semínko v plastikovém kelímku – kořínky míří dolů a rostlinka stoupá vzhůru a nikdo vlastně neví jak a proč, ale my všichni jsme takoví.

  • Zlaté rybičky, křečci a bílé myšky a dokonce i to semínko v kelímku - všichni umřou. My také.


A nikdy nezapomeň na dětské obrázkové knížky a první slovo, které ses naučil – největší slovo ze všech – DÍVEJ SE.
Všechno, co potřebujete znát, tam někde je. Slušnost, láska a základy hygieny. Ekologie, politika, rovnost a rozumný život.
A stále ještě platí – bez ohledu na to, kolik vám je let -, že když vyrazíte do světa, nejlepší je chytit někoho za ruku a držet se pohromadě.

Robert Fulghum


 Z těchto myšlenek vychází i náš program –
Objevujeme a poznáváme nejen pohádkový svět“

Objevovat svět je pro děti vždycky zážitek a dobrodružství.

Všechny děti jsou zvědavé, zvídavé a stále se na něco ptají. Mají radost, když se něco nového dozví. Dívají se na svět kolem sebe i na ten svět obrázkový a pohádkový v knížkách a nacházejí v nich spoustu zajímavostí. Proto jim chceme při objevování a poznávání, ale i při hledání světa pomáhat, otevřít jim dveře do světa.
Program zasahuje všechny oblasti vývoje dítěte, nabízí taková témata integrovaných bloků, která jsou pro děti blízká i zajímavá.


Jsme vesnická škola, žijeme v blízkém kontaktu s přírodou, proto nezapomínáme na tradice a zvyky, svátky a taky možnosti, které nám život na vesnici umožňuje.
Pracujeme podle vlastního programu, ve kterém využíváme poznatky a zkušenosti z programů : Mateřská škola podporující zdraví a Začít spolu.
 

Dnešní děti budou muset po celý svůj život čelit změnám: sociálním, politickým, změnám prostředí, změnám ve vědě a technice, na trhu práce…Proto chceme i my podporovat a rozvíjet v dětech přání učit se po celý život, podporovat snahu, aby se v budoucnu aktivně zajímaly o učení, uměly se efektivně učit, učení je bavilo a nebylo pro ně spojeno s nadměrným stresem. Podněcovat vývoj těch charakteristických rysů osobnosti, které budou v rychle se měnící době obzvláště potřebné.
Chtěli bychom i nadále spolupracovat na základě respektu a domluvy, pokusit se o větší individualizaci a hlavně o to, aby se děti v MŠ cítily dobře a bezpečně.