|
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola: Prostějovičky 67 Plumlov 798 03
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola Prostějovičky, příspěvková organizace |
|
Naše MŠ je umístěna na
okraji malé vesnice Prostějovičky. Je přebudována ze
ZŠ, má velké světlé prostorné
místnosti. Budova je jednoposchoďová, v přízemí
má vlastní kuchyň, jídelnu, šatnu v chodbě,
hygienické zařízení pro děti i zaměstnance,
šatnu pro zaměstnance s pracovnou vedoucí stravovny.
V druhém poschodí je třída, hygienické
zařízení, lehárna, kancelář a kabinet.
V budově MŠ je v přízemí umístěn i
obecní úřad se samostatným vlastním
vchodem. Za budovou školy je velká rozlehlá
zahrada a dvůr. MŠ navštěvují děti
z Prostějoviček a z Krumsína, v současné
době i z Křenůvek a Soběsuk.
Provoz mateřské školy
začal 1.února 1980.
Od 1.1.2003 je MŠ právní
subjekt. |
|
Velkou výhodou naší
MŠ je čisté, zdravé a ekologické prostředí,
ve kterém je umístěna.
Dětem můžeme k pohybovým
aktivitám, pobytům venku nabídnout prostředí
zahrady nebo vycházky do okolní přírody, do
blízkých lesů.
Zahrada je velká,
prostorná, terén mírně zešikmený. V
zadní části jsme vytvořili „umělý kopec“,
který děti využívají k zimním
sportům – sáňkování, bobování
a lyžování. Součástí zahrady je
pískoviště, dlaždicový chodník k jízdě
na tříkolkách, kolech a odrážedlech, pískové
doskočiště a nově je vybavena dřevěnými herními
prvky - skluzavka, věž, most, lavičkové houpačky,
průlezka….. Zahradu odděluje ode dvora kůlna
na hračky s přístřeškem, kde jsou v letním
období umístěny stolky a židličky k hrám,
činnostem a aktivitám dětí, k ranním i
odpoledním svačinám. Zahrada je osázena
ovocnými stromky, okrasnými dřevinami a jehličnany,
které vytvářejí pěkná zákoutí,
podtrhují a zvýrazňují pěkné a zdravé
prostředí MŠ.
Vybavení školy ve
spolupráci se zřizovatelem a hlavně podle finančních
možností postupně obnovujeme a modernizujeme – nová
lehátka, stolky a židličky ve třídě, letos byla na
celé budově provedena výměna starých oken za
nové - plastové. top:
Školní kuchyně naší
MŠ připravuje obědy i pro děti v ZŠ Krumsín, kam se
odvážejí. |
|
|
Prostor tříd jsme
uspořádali do částí, které děti
stimulují ke hře a práci – do center aktivity –
koutků, kde se děti samy mohou učit prostřednictvím hry a
prací s různým materiálem. Snažili jsme
se vytvořit prostředí, které děti bude motivovat a
podporovat k tomu, aby si hrály a pracovaly dle vlastního
výběru – je to: Domácnost, Ateliér,
Knihy a písmena, Dramatika, Kostky (a auta), Manipulační
a stolní hry, Hudba, Pokusy a objevy, Školní zahrada.
Tyto koutky – centra postupně dovybavujeme a obměňujeme
potřebnými hračkami, doplňky a pomůckami, přizpůsobujeme
je požadavkům a potřebám dětí..
|
|
|
Motto:
„Všechno co opravdu potřebuju
znát o tom, jak žít, co dělat a jak vůbec být,
jsem se naučil v mateřské školce.“
O všechno se rozděl.
Hraj fér.
Nikoho nebij.
Vracej věci tam, kde jsi je
našel.
Uklízej po sobě.
Neber si nic, co ti nepatří.
Když někomu ublížíš,
řekni promiň.
Před jídlem si umyj
ruce.
Splachuj.
Teplé koláčky a
studené mléko ti udělají dobře. Žij
vyrovnaně – trochu se uč a trochu přemýšlej a každý
den trochu maluj a kresli a tancuj a hraj si a pracuj.
Každý den odpoledne si
zdřímni.
Když vyrazíš do světa,
dávej pozor na auta, chytni někoho za ruku a drž se
s ostatními pohromadě. Nepřestávej žasnout.
Vzpomeň si na semínko v plastikovém kelímku
– kořínky míří dolů a rostlinka stoupá
vzhůru a nikdo vlastně neví jak a proč, ale my všichni
jsme takoví.
Zlaté rybičky, křečci
a bílé myšky a dokonce i to semínko v kelímku
- všichni umřou. My také.
A nikdy nezapomeň na dětské
obrázkové knížky a první slovo, které
ses naučil – největší slovo ze všech – DÍVEJ
SE.
Všechno, co potřebujete znát,
tam někde je. Slušnost, láska a základy hygieny.
Ekologie, politika, rovnost a rozumný život.
A stále ještě platí
– bez ohledu na to, kolik vám je let -, že když vyrazíte
do světa, nejlepší je chytit někoho za ruku a držet se
pohromadě.
Robert Fulghum
Z těchto
myšlenek vychází i náš program –
|
|
|
Objevujeme a poznáváme nejen pohádkový
svět“
Objevovat svět je pro děti
vždycky zážitek a dobrodružství.
Všechny děti jsou
zvědavé, zvídavé a stále se na něco
ptají. Mají radost, když se něco nového dozví.
Dívají se na svět kolem sebe i na ten svět obrázkový
a pohádkový v knížkách a nacházejí
v nich spoustu zajímavostí. Proto jim chceme při
objevování a poznávání, ale i při
hledání světa pomáhat, otevřít jim
dveře do světa.
|
|
|
Program zasahuje všechny oblasti
vývoje dítěte, nabízí taková
témata integrovaných bloků, která jsou pro děti
blízká i zajímavá.
Jsme vesnická
škola, žijeme v blízkém kontaktu s přírodou,
proto nezapomínáme na tradice a zvyky, svátky a
taky možnosti, které nám život na vesnici umožňuje.
|
|
|
Pracujeme podle vlastního
programu, ve kterém využíváme poznatky a
zkušenosti z programů : Mateřská škola podporující
zdraví a Začít spolu. Dnešní děti budou muset
po celý svůj život čelit změnám: sociálním,
politickým, změnám prostředí, změnám
ve vědě a technice, na trhu práce…Proto chceme i my
podporovat a rozvíjet v dětech přání učit
se po celý život, podporovat snahu, aby se v budoucnu
aktivně zajímaly o učení, uměly se efektivně učit,
učení je bavilo a nebylo pro ně spojeno s nadměrným
stresem. Podněcovat vývoj těch charakteristických
rysů osobnosti, které budou v rychle se měnící
době obzvláště potřebné.
Chtěli bychom i nadále
spolupracovat na základě respektu a domluvy, pokusit se o
větší individualizaci a hlavně o to, aby se děti v MŠ
cítily dobře a bezpečně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|