Mateřská škola:


 
menu
 
MŠ v Kraslicích, U Elektrárny 1777
 

„Výchova dětí je činnost,
při níž musíme obětovat čas,
abychom ho získali.“
Mateřská škola U Elektrárny byla zřízena 2.1.1980. Do sítě škol byla zařazena 1.1.2003. Od 31.3.2006 byla zapsána do školského rejstříku. Nyní vystupuje jako samostatný právní subjekt s názvem „ Mateřská škola Kraslice, U Elektrárny 1777.“
CÍL NAŠEHO VZDĚLÁVÁNÍ je, aby se dítě v naší mateřské škole cítilo dobře, spokojeně, jistě a bezpečně a mělo vždy úsměv na tváři.
CHARAKTERISTIKA ŠKOLY
Naše mateřská škola je typizovaná budova s kapacitou 54 dětí. Má přiměřeně velké prostory, vybavení školy je přizpůsobeno potřebám a počtu dětí. Nachází se v okrajové části města. Její součástí je rozsáhlá zahrada, která je vybavena vhodnými pomůckami tak, aby umožňovala rozmanité pohybové aktivity. Příznivě působí skutečnost, že jsme poblíž lesa, který skýtá dětem množství podnětů k poznání.
Personální podmínky
Výchovně vzdělávací práci zajišťují čtyři plně kvalifikované pedagogické pracovnice s dlouhodobou praxí. Podle zájmů se účastní odborných seminářů. Formou samostudia odborné literatury si rozšiřují své poznatky, které se snaží přenášet do praxe. Svých schopností využívají při vedení kroužků.
Na škole pracuje 5 provozní zaměstnanci: kuchařka, vedoucí školní jídelny, školnice, uklízečka a topič.
Prostorové podmínky
Děti mají pro herní aktivity i pro prvky prožitkového učení vytvořeny optimální podmínky. Ve třídách jsou vytvořeny hrací koutky s dostatečným množstvím pomůcek pro rozvoj námětových her. Hračky i knihy jsou dětem volně přístupné.
Třídy jsou vybaveny pro spontánní pohybové aktivity. Každá třída má svoji šatnu a sociální zařízení. Škola má stabilní ložnici v prostoru 1. třídy, která slouží ke každodennímu odpočinku.
Všechny prostory v naší mateřské škole udržujeme ve vzorné čistotě. Výzdobu školy aktuálně upravujeme, využíváme zejména práce dětí. Ve všech prostorách máme bohatou květinovou výzdobu.
Psychohygienické podmínky a životospráva
Snažíme se, aby měly děti na hry a spontánní aktivity dostatek času. Všechny třídy mají svůj rozvolněný denní režim. Dětem nabízíme dostatečný prostor pro pohyb, hru i relaxaci, respektujeme jejich individuální tempo. Denně zařazujeme cvičení a dle povětrnostních podmínek pobyt dětí venku. V průběhu dne mají děti volný přístup k nápojům. Dodržujeme tříhodinový interval mezi jídlem, vedeme děti k dodržování hygienických pravidel a k samostatnosti v sebeobslužných činnostech. Při sestavování jídelníčku využíváme možností zdravé výživy. Při přijímání nových dětí do naší mateřské školy uplatňujeme individuální adaptační režim, nabízíme rodičům možnost s dítětem v mateřské škole pobývat. Čas příchodů a odchodů dětí uskutečňujeme s ohledem na zájem dítěte. U dětí je zohledněna individuelní potřeba spánku. S předškolními dětmi jsou prováděny různorodé činnosti, které je připravují na školu. Pro mladší děti, které nemají potřebu spánku, připravujeme různé klidné herní činnosti.
Organizace výchovy a vzdělávání
V naší mateřské škole jsou dvě třídy s celodenním provozem, ve kterých je heterogenní složení – děti různého věku. V současné době se nám jeví jako optimální rozložení :

1. třída - děti 2,5 – 4,5 let,
2. třída - děti 4,5 – 7 let.
1. třída - „U koťátek
2. třída - „U medvíďat


V obou třídách si paní učitelky pro děti připravují třídní motivační projekty s kterými na začátku školního roku seznámí rodiče. Rodiče i děti mají možnost se spolupodílet na tvorbě i plnění tohoto programu. Organizaci dne volí učitelky tak, aby děti měly dostatek času i prostoru pro spontánní hru. Pracujeme s dětmi tak, aby poměr mezi spontánními a řízenými činnostmi byl vyvážený. Velkou pozornost věnujeme tomu, aby všechny činnosti obsahovaly prvky hry a tvořivosti. Vzdělání se uskutečňuje při všech činnostech a situacích během dne.
Individuálních vzdělávacích plánů využíváme k rozvoji dětí s odkladem školní docházky.

Školní vzdělávací program naší MŠ se jmenuje:

„Hrajeme si na zemi - od jara až do zimy“

Neustále se snažíme rekonstruovat prostory MŠ. V letošním školním roce se nám podařilo o vymalování schodiště a celková rekonstrukce umývárny třídy Medvíďat.
Mateřská škola spolupracuje s několika partnery, kteří spolu s kolektivem mateřské školy vytváří pro děti podnětné prostředí potřebné pro jejich všestranný vývoj.
Spolupracujeme se Základní školou v Dukelské ulici, s Městskou knihovnou, s Domem dětí, s Pedagogicko-psychologickou poradnou v Sokolově, se Základní uměleckou školou, s dětskými lékaři a s rodiči.