|
|
MŠ v Kraslicích, U Elektrárny 1777 |
|
„Výchova dětí je činnost,
při níž musíme obětovat čas,
abychom ho získali.“
|
|
Mateřská škola U Elektrárny byla zřízena 2.1.1980. Do sítě škol byla zařazena 1.1.2003. Od 31.3.2006 byla zapsána do školského rejstříku. Nyní vystupuje jako samostatný právní subjekt s názvem „ Mateřská škola Kraslice, U Elektrárny 1777.“ |
|
|
CÍL NAŠEHO VZDĚLÁVÁNÍ je, aby se dítě v naší mateřské škole cítilo dobře, spokojeně, jistě a bezpečně a mělo vždy úsměv na tváři. |
|
|
CHARAKTERISTIKA ŠKOLY
Naše
mateřská škola je typizovaná budova s kapacitou
54 dětí. Má přiměřeně velké
prostory, vybavení školy je přizpůsobeno potřebám
a počtu dětí. Nachází se
v okrajové části města. Její součástí
je rozsáhlá zahrada, která je vybavena vhodnými
pomůckami tak, aby umožňovala rozmanité pohybové
aktivity. Příznivě působí
skutečnost, že jsme poblíž lesa, který skýtá
dětem množství podnětů k poznání.
|
|
|
Personální podmínky
Výchovně vzdělávací práci zajišťují
čtyři plně kvalifikované pedagogické pracovnice
s dlouhodobou praxí. Podle zájmů se účastní
odborných seminářů. Formou samostudia odborné
literatury si rozšiřují své poznatky, které
se snaží přenášet do praxe. Svých schopností
využívají při vedení kroužků.
Na škole pracuje 5 provozní zaměstnanci: kuchařka, vedoucí
školní jídelny, školnice, uklízečka a topič.
|
|
|
Prostorové podmínky
Děti
mají pro herní aktivity i pro prvky prožitkového
učení vytvořeny optimální
podmínky. Ve třídách jsou vytvořeny hrací
koutky s dostatečným množstvím
pomůcek pro rozvoj námětových her. Hračky i
knihy jsou dětem volně přístupné.
Třídy jsou vybaveny pro spontánní pohybové
aktivity. Každá třída má svoji šatnu a
sociální zařízení. Škola má
stabilní ložnici v prostoru 1. třídy, která
slouží ke
každodennímu odpočinku.
Všechny prostory v naší mateřské škole
udržujeme ve vzorné čistotě. Výzdobu školy
aktuálně upravujeme, využíváme zejména
práce dětí. Ve všech prostorách máme
bohatou květinovou výzdobu.
|
|
|
Psychohygienické podmínky a životospráva
Snažíme
se, aby měly děti na hry a spontánní aktivity
dostatek času. Všechny třídy
mají svůj rozvolněný denní režim. Dětem
nabízíme dostatečný prostor pro pohyb, hru
i relaxaci, respektujeme jejich individuální
tempo. Denně zařazujeme cvičení a dle
povětrnostních podmínek pobyt dětí venku.
V průběhu dne mají děti volný přístup
k nápojům. Dodržujeme tříhodinový
interval mezi jídlem, vedeme děti k dodržování
hygienických pravidel a k samostatnosti v sebeobslužných
činnostech. Při sestavování jídelníčku
využíváme možností zdravé výživy.
Při přijímání nových dětí do
naší mateřské školy uplatňujeme individuální
adaptační režim, nabízíme rodičům možnost
s dítětem v mateřské škole pobývat.
Čas příchodů a odchodů dětí uskutečňujeme
s ohledem na zájem dítěte. U dětí je
zohledněna individuelní potřeba spánku.
S předškolními dětmi jsou prováděny různorodé
činnosti, které je připravují na školu. Pro mladší
děti, které nemají potřebu spánku,
připravujeme různé klidné herní činnosti.
|
|
|
Organizace výchovy a vzdělávání
V naší mateřské škole jsou dvě třídy
s celodenním provozem, ve kterých je heterogenní
složení – děti různého věku. V současné
době se nám jeví jako optimální
rozložení :
1. třída - děti 2,5 – 4,5 let, 2. třída - děti 4,5 – 7 let. 1. třída - „U koťátek“ 2. třída - „U medvíďat“ V obou třídách si paní učitelky pro děti
připravují třídní motivační projekty
s kterými na
začátku školního roku seznámí rodiče.
Rodiče i děti mají možnost se spolupodílet na
tvorbě i plnění tohoto programu. Organizaci dne volí
učitelky tak, aby děti měly dostatek času i prostoru pro spontánní hru. Pracujeme
s dětmi tak, aby poměr mezi spontánními a řízenými činnostmi byl
vyvážený. Velkou pozornost věnujeme tomu, aby
všechny činnosti obsahovaly prvky hry a tvořivosti. Vzdělání
se uskutečňuje při všech činnostech a situacích během dne. Individuálních vzdělávacích plánů
využíváme k rozvoji dětí s odkladem
školní docházky.
|
|
|
Školní vzdělávací
program naší MŠ se jmenuje:
„Hrajeme
si na zemi - od jara
až
do zimy“
Neustále se snažíme
rekonstruovat prostory MŠ. V letošním školním
roce se nám podařilo o vymalování schodiště a
celková rekonstrukce umývárny třídy
Medvíďat.
|
|
|
Mateřská škola spolupracuje s několika partnery, kteří spolu s kolektivem mateřské školy vytváří pro děti podnětné prostředí potřebné pro jejich všestranný vývoj.
Spolupracujeme se Základní školou v Dukelské ulici, s Městskou knihovnou, s Domem dětí, s Pedagogicko-psychologickou poradnou v Sokolově, se Základní uměleckou školou, s dětskými lékaři a s rodiči. |
|
|
|
|
|
|
|
|